Nástroje pre uľahčenie prístupu

TEL: 0905 884 634
MAIL: obec@vysokanadkysucou.sk

Vyberte váš jazyk

thumb_brodno_sneznica_2015_05Brodno, žst. – Brodno – Snežnica – Radoľa – Kysucké Nové Mesto
Ďalšou akciou na ktorú sa vyberáme v rámci Potuliek po Kysuciach je 38. ZP Kysuckou vrchovinou, ktorý v sobotu 7. 2. 2015 organizoval ŠKT Kysucké Nové Mesto. Po predchádzajúcom dohovore s organizátormi akcie si však vyberáme vlastnú trasu na ktorej sa plánujeme túlať  „neznámym“ kútom Kysúc.

O 08.10 hod. vystupujeme z vlaku na železničnej zastávke Brodno. Hneď na „peróne“   riešime problém kade prejsť na „opačnú stranu“. Nakoniec na konci nástupišťa nachádzame otvor v oplotení, ktorým sa tam, po predchádzajúcom zistení stavu na koľajniciach, dostávame. Chrbtom sa obraciame Kysuckej bráne a zasneženou poľnou cestou smerujeme do dediny.  Na rovine miestami silno pofukuje, no teplota je prijateľnejšia ako sme očakávali. V Brodne – miestnej časti Žiliny zabočíme na prvú miestnu komunikáciu vľavo a stúpame nad dedinu. Pri požiarnej nádrži Tobolky si overíme smer našej ďalšej cesty s domácou pani venčiacou psa.
Do sedla medzi Brodnom a Snežnicou stúpame lúkami po vychodenom chodníku, ktorý je síce silným vetrom miestami trochu zafúkaný, no ide sa nám v pohode.  Z lúk sa pri spätnom pohľade otvárajú výhľady na  zasneženú Žilinskú kotlinu lemovanú vencom okolitých pohorí . Výškou vyniká najmä súvislý hrebeň Lúčanskej Malej Fatry. Po 50-tich minútach prichádzame do sedla nad Snežnicu v ktorom stojí pekná, z lomového kameňa murovaná, kaplnka Pod Brodňankou.
Po chvíli odpočinku pokračujeme v ceste do Snežnice, ktorú už vidíme v doline pod nami. Tu je už chodník, ktorý bol v krátkom úseku vedúcom lesom zreteľný, na poliach zafúkaný.  V Snežnici sa zdržíme len počas prehliadky interiéru  kostolíka z r. 1995 a pokračujeme popri futbalovom ihrisku a popod VVN do sedla medzi Vretňami. Pri kaplnke z roku 1907, ktorá bola pri svojej storočnici zrekonštruovaná si dávame pauzu na občerstvenie aj napriek tomu, že tu dosť prefukuje.
Ďalší úsek je už v stálom klesaní až do Radole. „Barbarsky“ využívame lyžiarsku stopu, po ktorej sa ide predsa len lepšie aj keď snehu nie je veľa. Počasie je stále pekné slnečné a s blížiacim sa obedom sa aj otepľuje, čo vidieť v ústí Vadičovskej doliny  na topiacom sa snehu na ceste.
Do cieľa, Piváreň U Kultána,  prichádzame o 11.40 hod. Od 13-tej tu má byť ešte prezentácia a záver pochodu, ale „hlavný organizátor“ mešká a tak sa o 13.15 poberáme na železničnú stanicu a v pohode stíhame náš spiatočný vlakový spoj.
Anton Opial
O 08:10 hod. vystupujeme z vlaku na železničnej zastávke Brodno. Hneď na „peróne“ riešime problém kade prejsť na „opačnú stranu“. Nakoniec na konci nástupišťa nachádzame otvor v oplotení, ktorým sa tam, po predchádzajúcom zistení stavu na koľajniciach, dostávame. Chrbtom sa obraciame Kysuckej bráne a zasneženou poľnou cestou smerujeme do dediny.  Na rovine miestami silno pofukuje, no teplota je prijateľnejšia ako sme očakávali. V Brodne – miestnej časti Žiliny zabočíme na prvú miestnu komunikáciu vľavo a stúpame nad dedinu. Pri požiarnej nádrži Tobolky si overíme smer našej ďalšej cesty s domácou pani venčiacou psa.
Do sedla medzi Brodnom a Snežnicou stúpame lúkami po vychodenom chodníku, ktorý je síce silným vetrom miestami trochu zafúkaný, no ide sa nám v pohode.  Z lúk sa pri spätnom pohľade otvárajú výhľady na  zasneženú Žilinskú kotlinu lemovanú vencom okolitých pohorí. Výškou vyniká najmä súvislý hrebeň Lúčanskej Malej Fatry. Po 50-tich minútach prichádzame do sedla nad Snežnicu v ktorom stojí pekná, z lomového kameňa murovaná, kaplnka Pod Brodňankou.
Po chvíli odpočinku pokračujeme v ceste do Snežnice, ktorú už vidíme v doline pod nami. Tu je už chodník, ktorý bol v krátkom úseku vedúcom lesom zreteľný, na poliach zafúkaný. V Snežnici sa zdržíme len počas prehliadky interiéru  kostolíka z r. 1995 a pokračujeme popri futbalovom ihrisku a popod VVN do sedla medzi Vretňami. Pri kaplnke z roku 1907, ktorá bola pri svojej storočnici zrekonštruovaná si dávame pauzu na občerstvenie aj napriek tomu, že tu dosť prefukuje.
Do cieľa, Piváreň U Kultána,  prichádzame o 11:40 hod. Od 13-tej tu má byť ešte prezentácia a záver pochodu, ale „hlavný organizátor“ mešká a tak sa o 13:15 poberáme na železničnú stanicu a v pohode stíhame náš spiatočný vlakový spoj.

Anton Opial
{gallery}fotogaleria/Turisti/2015/Potulky_kysuce2{/gallery}

zskeuroregionregion kysuce logorrafarnostbeskydsko javornicka magistralamykysucemojekysuce vysoka nad kysucouteszeleny bodcaf logobiblicka zahrada